maandag 2 juli 2012

Afscheid nemen bestaat niet ...

Lieve, lieve zesdeklassers

Begin september kwam ik jullie klas binnengewaaid. Ik kende al een paar gezichten van vroegere jaren (VKSJ, speelpleinwerking ...) maar nu mocht ik jullie leerkracht zijn! In het begin van het schooljaar kwam ik vooral helpen bij meester Luc. Maar toen hij in januari halftijds directeur werd, gaf ik jullie ook Frans, wero en muzische opvoeding. Het was voor mij heel fijn dat jullie zo enthousiast waren. Akkoord, het was niet altijd even leuk en plezant. Soms werd er al eens boos gekeken, of waren jullie niet akkoord met de punten. Maar al bij al zijn we er samen voor gegaan.

Ik heb heel wat leuke momenten met jullie beleefd: muzisch project, schoolreis, sportdag, kooklessen, knutsellessen, lessen seksuele opvoeding ... Maar ook de zumba-lessen en jullie (soms flauwe) humor waren tof!

Eerlijk? Ik zal jullie toch wel missen. De eerste klas die ik in het zesde leerjaar les mocht geven, zal toch een speciaal plaatsje in m'n hartje krijgen! Ik hoop jullie nog veel te zien, af en toe te horen, dikwijls iets van jullie te lezen. Weet dat jullie altijd welkom zijn op school of bij mij. Voor zowel goed als slecht nieuws, voor zowel leuke als minder leuke dingen.

Ik wens jullie alle 29 het allerbeste toe. Ik hoop dat iedereen een studierichting vindt die bij hem past, dat iedereen superveel nieuwe mensen leert kennen, dat iedereen zich amuseert. Nu en later.

Het ga jullie goed! Jullie waren (zijn?!) een schitterende bende!





22 opmerkingen:

  1. Het was tof juf !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vergeet julie nooit Mr Luc Juf Drieke en klasgenoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. t'was super !! mis jullie nu al :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het 1 van de tofste schooljaren ik zal julie nooit vergeten (ik heb mijn turn t-shirt al een mooi plekje gegeven in mijn kamer)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel fijn te lezen dat jullie de laatste schoolweek super vonden. Jullie weten het, altijd welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marie-Julie xxx5 juli 2012 om 12:52

    Alle jaren leken zo lang te duren maar 't zesde was zo voorbij!Misschien omdat 't zo leuk was?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zal echt iedereen missen.
    En al die leuke jaren samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het was een super jaar met jou er bij ! ik zal iedereen missen xxx grtjes shauni

    BeantwoordenVerwijderen
  9. arno beernaert9 juli 2012 om 10:02

    mr Luc juf Drieke ik mis jullie zo hard maar ik zal wel nog eens binnen komen bij jullie .
    Ik vond het echt tof bij jullie en ik geef toe ik heb nog veel geweend dat ik thuis kwam .
    Ik zal nooit de klasgenoten vergeten en zeker Mr Luc en Juf Drieke ook niet . IK vond het een tof jaar bij jullie . Ik vond het echt tof de laatste week .
    Groetjes Arno en aan juf Drieke EN Mr Luc

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo allemaal

    Ik vind het leuk te lezen dat jullie de laatste week zo leuk vonden en ook met een goed gevoel terugblikken op jullie laatste jaartje in de lagere school. Ik hoop nog veel van jullie te horen en jullie af en toe te zien! Wij weten ook graag hoe onze oud-leerlingen het stellen :).

    Geniet allemaal van jullie vakantie! Na 10 maanden hard werken mag er ook wat congé zijn!

    Groetjes
    juf Drieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. marie-julie xxx11 juli 2012 om 10:13

    vandaag was het afscheidsfeestje van Maud en het was echt superleuk!
    emma en marie hadden de dag ervoor bij haar blijven slapen en ze hadden een toneeltje in elkaar geknutseld.waud werd "vermoord" en marie en emma waren de schuldige en ik en jolien moesten oplossen
    hoe, waar, waarom,... ze het hadden gedaan!
    we hebben ook gezwommen in haar (geweldige) zwembad!Het was net als het laatste scholjaar héél leuk en véél te rap gedaan!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waauw! Dat klinkt leuk! Ik kan me al een héél klein beetje voorstellen hoe Maud, Emma en Marie toneel speelden! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik zit al 9 jaar in deze school en nu ben ik er plots weg van ik zal jullie allemaal hard missen !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. We zijn nu ongeveer door 1/4 van de vakantie en dus is er nog 3/4 van de vakantie te gaan voor we in een nieuwe klas zitten!we gaan ook biijna op kamp dus hebben we binnenkort ook een blij weerzien met juf drieke!ik kan echt niet wachten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waarom toch? Na negen en een half jaar de Gemeentelijke Basisschool verlaten,het is moelijk te begrijpen.Een ding is zeker deze school is niet te vergeten voor mij.ps:Ik spring wel nog eens binnen. grtjs Kevin Devos:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Over enkele dagen vertrekken we op kamp en dan zien sommige van onze klas elkaar weer terug!ik kan jullie nog niet zeggen of ik zal wenen of niet want eigenlijk is het moeilijk te schatten omdat we elkaar tot nu toe maar even hard hebben moeten missen als alle andere vakanties, maar ik zal jullie toch onder de nodige knuffels bedelven! ;-)
    maar ik denk dat na de vakantie als we elkaar dan ook niet meer terug zien op school dat het gemis wel zal beginnen door te wegen!
    jullie moeten gewoon weten dat ik iedereen ga missen onlangs alle ups en downs tijdens het schooljaar!!!!!
    groetjes Marie-Julie xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Amaai juffrouw Drieke uw broer wordt hoofdleider TOF

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja hoor, mijn broer wordt inderdaad hoofdleider in de KSA! Ik zal dus nog heel goed op de hoogte zijn van al jullie streken :).

    Ik hoop dat iedereen een fijn kamp achter de rug heeft? Aan de foto's en reacties te zien en te horen denk ik dat zowel Chiro, VKSJ als KSA supertijden hebben beleefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het kamp was inderdaad supertof en de kermis tot nu toe ook, ik heb weer al enkele bekende gezichten gezien vanuit onze (vroegere?) klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer voor jullie,ik zit nl niet in jullie school maar ik zat info te zoeken want ik moet jammer genoeg ook afscheid nemen.ik heb jullie blog gezien Die is suupper.ik vind het zoo jammer voor alle 6 de klassers dus ook ik dat ze afscheid moeten nemen.ik kan me haast niet inhouden zit altijd te huilen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vond de laatste schoolweek heel erg leuk! :)

    Ik mis jullie nu al zoooo hard! :(

    Ik kom zeker nog eens op bezoek volgend jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik zit nu al in het 3de middelbaar en ik mis de lager school nog even hard
    de tijden gaan echt enorm rap
    als ik eens een vrije dag heb en jullie hebben wel school zal ik zeker nog eens komen :)

    BeantwoordenVerwijderen