dinsdag 5 juni 2012

Het Grote Fietsexamen

Vandaag hielden we het grote fietsexamen. De leerlingen moesten zelfstandig een weg afleggen door Moorslede. Daarbij werden ze beoordeeld door meester Luc, juf Lisa, juf Drieke en 2 agenten.

Alvast een dikke merci aan deze mensen! Zonder jullie was dit niet gelukt!






Op het einde van het schooljaar krijgt iedereen z'n brevet. Maar heel wat leerlingen zijn niet geslaagd. We merkten vooral fouten op bij de volgende zaken:

* Te snel rijden bij een manoeuvre, bv. bij het oversteken, het dwarsen van een weg, een rondpunt nemen ...
* Arm niet uitsteken als je links of rechts afslaat.
* Stoppen aan de voetgangerslichten. Als fietser moeten wij kijken naar de gewone verkeerslichten.
* Links afslaan blijft voor veel leerlingen zeer moeilijk.

Voor veel leerlingen zal wat extra oefening zeker nodig! Als jullie volgend jaar met de fiets naar school gaan, zal je meer moeten oefenen!

Je vindt nog meer informatie op:  http://hetgrotefietsexamen.be/#/gfe

2 opmerkingen:

  1. Ik heb heel erg mijn best gedaan en ik hoop dat ik geslaagd ben! En als dat niet zo is zou ik het wel jammer vinden, maar ik ga wel niet met de fiets naar school maar ik ga met de bus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het fietsexamen super tof!!!
    ik hoop ook dat ik geslaagd ben.

    vele groetjes :kimberly

    BeantwoordenVerwijderen