donderdag 24 september 2015

Verkiezing van de leukste limerick!

Donderdagmorgen was er tijd voor poëzie in de 6de klas!. We zagen een aantal voorbeeld-limericken en daarna mochten we zelf aan de slag. Hieronder de resultaten van de leerlingen. 

Wat vind jij de leukste limerick? Laat het ons weten via een reactie op de blog of via Facebook! Misschien hangt er wel een extraatje aan vast voor de winnaars! :)

Oja, de juf haalde de spellingsfouten eruit, maar de limericken zijn volledig uitgevonden door de zesdeklassers! ;) 

limerick 1:
Wolf vergat zijn benen in Menen.
Hij was aan het leren op stenen.
Hij werd eens een heer.
Ging dood door een beer.
Wat jammer, de tekst is verdwenen. 


limerick 2:
Een aap woonde in de Ardennen
die wou zijn kinderen verwennen.
Die waren heel groen,
die hadden één schoen
en ze deden mee aan wielrennen.

limerick 3:
De kerstman uit Portugal deed stoer!
En kwam terecht bij Dombo, de boer ...
Het rendier ging weg.

Dat was brute pech!
Hij gaf Dombo de boer een zak voer.

limerick 4:
Een bazige baas uit Sint-Niklaas
woonde in een huis van pindakaas.
Toen kwam hij blij thuis.
Maar weg was zijn huis!
Door de hongerige Sinterklaas! 

limerick 5:
Er was een een deur in onze klas.
En voor onze klas lag er een plas.
Die plas was erg vuil.
En lag in een kuil
en in die plas lag een ananas.

limerick 6:
Meneer van Lamen heeft mij gebeld.
Maar het ging over heel, heel veel geld.
Er was een groot feest.
Ik was net een beest!
Maar er was te weinig wisselgeld.

limerick 7:
Er was een aap in de kosmos.
Hij had een rare naam, die was Kos.
Ooit vond hij een brief
er stond exclusief:
Voeros de bemanningsledos! 

limerick 8:
De man uit Moorslede had geen lol.
Hij trapte toen in een hondendrol.
Hij was heel erg boos!
Hij schopte een doos!
En hij vond zichzelf een blinde strontmol!

limerick 9: 
Ik speelde eens Minecraft op de pc,
toen moest ik dringend naar de wc.
Ik had diarree
net als mijn pepe.
Ik speelde Skywars met mijn meme. 

Spannend hé! 




8 opmerkingen:

  1. Die van Baptiste en wolf de max !!!! Gr Baptiste en wolf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik: Marie vond dat een super toffe les!!!! :)
    Groetjes M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vond het leuk zeker toen ik samen werkte met amilia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind alle limericks mooi en rijmend. Het was een leerrijke taalles. Hopelijk doen we nog een keer. Groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons thuis vinden we limerick 4 de mooiste!
    Groetjes Marie en co.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. seppe en de rest van de familie30 september 2015 om 12:07

    wij (5 man) vinden nummer 8!!!! de mooiste en grappigste .
    groetjes seppe en de ret van de familie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. juf normaal zijn wolf en ik gewonnen ...................jij !

    BeantwoordenVerwijderen