zondag 9 september 2012

De eerste week zit erop!

Dag allemaal

De eerste week van het nieuwe schooljaar 2012-2013 zit er alweer op! Wat gaat de tijd toch snel!

Het was een fijne week waarin we heel wat nieuwigheden over ons heen kregen: een nieuwe klas, een nieuwe meester en juf, nieuwe afspraken ...

Ik merk dat de meeste leerlingen zich ondertussen hebben aangepast. Het is natuurlijk altijd wat wennen. Een zesde leerjaar verwacht ook al veel van de leerlingen. Zo krijgen ze nu les over 'leren leren', moeten ze hun agenda goed bijhouden, krijgen ze onverwachtse toetsen van Frans ... Maar het lukt ons wel, dat ben ik zeker!

Vrijdagnamiddag namen we toch even de tijd om nog wat te ontspannen. Terwijl meester Thijs ons digitaal bord weer op punt zette, speelden de leerlingen 'Taboe'. Een taalspel waarbij ze woorden moeten uitleggen, maar de verboden woorden helemaal niet mogen gebruiken! Ik moet zeggen, ze kunnen dit al héél goed!

De groep van Florian ging er volledig voor!
 
Goed luisteren en proberen de eerste te zijn!
 
Daarna kregen de leerlingen les over de blog. We keken even wat er allemaal al op stond en maakten daarna de afspraak dat iedereen 3 reacties moet plaatsen de komende twee weken. Dat is namelijk een onderdeel van het contractwerk. Natuurlijk mogen ze dit niet zomaar snel-snel doen. Ze moeten zich houden aan de gemaakte afspraken:
 
- Ik hou me aan de spellingsregels.
- Ik zet niet te veel smileys.
- Ik gebruik geen drukletters als het niet nodig is.
- Ik ben beleefd en kwets niemand!
 
Ten slotte keken we naar 'Karrewiet' van deze week. Op die manier volgen de leerlingen de actualiteit. Er is dan ook tijd en ruimte voor vragen en antwoorden, maar ook voor discussies met leeftijdsgenoten!
 
Ziezo, de eerste week was al lekker druk. Volgende week doen we gewoon verder! Blijf de blog in de gaten houden!
 
Groetjes
juf Drieke

6 opmerkingen:

  1. Ik vond dat een heel leuk spel,
    je werkte samen in groep.

    grt jonas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De zumba vond ik heel leuk! Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was een leuk spel.
    En we zijn dan nog gewonnen!
    Dus beter kon het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja!!
    Het was SUPER tof =)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat we dat spel nog eens gaan spelen.
    groetjes Britt.

    BeantwoordenVerwijderen