dinsdag 18 september 2012

Ons sportstadion

Deze namiddag hebben wij even techniek (W.O.) en beeld (muzische vorming) in één les gegoten. We hebben namelijk een sportstadion gemaakt met ijzeren ventjes.

 
Eerst moesten de leerlingen leren 'strippen' ... Neen hoor, niet waar je meteen aan denkt, wel het ontmantelen van elektrische draden. Dat moest met behulp van een striptang of ontmanteltang. Voor vele leerlingen was dit al een hele klus!

Michiel aan het werk ...
 
Aïcha vindt het niet zo gemakkelijk!
 
Teamwork!
 
Goed zo, Kevin!
 
 
Daarna moesten we met deze ijzerdraad poppetjes plooien. Dat moesten de leerlingen doen a.d.h.v. een stappenplan. Het was niet altijd even gemakkelijk om dit te doen! Hun poppetje mochten ze daarna plooien tot een echt sport-poppetje. We moesten meteen zien welke sport dit poppetje aan het uitvoeren was.
 
Een poppetje ...
 
Ten slotte maakten we met de hele klas samen een stadion. Een voetbalveld, een loopbaan, een danszaal, een zaal voor gevechtssporten, een badmintonveld ... Alles was aanwezig om er een topveld van te maken. Ik vond het heel fijn om de leerlingen samen te zien werken. Het was echt tof om jullie zo enthousiast te zien!
 
Bewonder de resultaten zelf maar ...
 
Fien en Lisa beginnen met het voetbalveld.
 
Samen schilderen.
 
Een echt groepswerk!
 
Helpen waar kan.
 
VOILA! Leuk hé! :)
 
De keeper van ons voetbalteam.
 
Komaan, pasje geven!
 
Badmintonnen!
 
Ik heb hem!
 
Poolstokspringen!
 
 
 


6 opmerkingen:

  1. Karimkhan labazanov18 september 2012 om 12:18

    Hallo juf,dat was echt leuk met die sportventjes))) en die sport stadium's dat was ook nog leuk.Dus! ALLLES WAS LEUK!!!!


    Tot morgen,karimkhan;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo jufrouw ,
    Ik vond dat echt super leuk en ik zou graag nog een keer zo iets maken !:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Quinten Milleville18 september 2012 om 22:43

    hallo juf,het resultaat is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo iedereen, ik vond het ook super leuk. Ik hoop dat we nog zo een les zullen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi

    Ik vonddat een heel leuke les.
    Maar wat wel moeilijk was was dat geel,rood...spul er af krijgen.
    Maar het is ons wel allemaal gelukt.

    grt Jonas

    BeantwoordenVerwijderen