vrijdag 14 september 2012

Een echte drama-namiddag in de zesde klas!

Hallo allemaal!

Vrijdagnamiddag in de zesde klas betekent 2 zaken:
- De leerlingen leren heel wat bij over de actualiteit. Ofwel geeft iemand een spreekbeurt, ofwel bekijken we Karrewiet en bespreken we dit.
- De leerlingen kunnen zich op een muzische manier uitdrukken.

Deze namiddag mocht Yentl de spits afbijten in de spreekbeurtenreeks rond actualiteit. Hij deed het zeer goed! Alle leerlingen luisterden aandachtig toen hij vertelde over een voorstel in Wallonië waarbij ze de leerlingen tot 5 uur naar school willen laten gaan ... De meningen hierover waren weliswaar verdeeld!

Nog een aantal tips voor de volgende leerlingen:
- Breng gerust artikels, foto's e.d. mee. Dan kunnen we die aan ons prikbord hangen!
- Gebruik net als Yentl een eenvoudig schema i.p.v. een lange doorlopende tekst!
- Vergeet zeker het buitenlands nieuws niet, duid die landen ook aan op kaart.

Daarna was het tijd voor een lesje spreken. Hoewel de leerlingen dat waarschijnlijk niet allemaal doorhadden ... Eén iemand van de klas kreeg een blad op zijn rug met daarop een persoon. We hadden o.a. Sinterklaas, een strenge leerkracht en Josje van K3 op bezoek. Door reacties van andere leerlingen moest de persoon in kwestie raden wie hij was. Het was een heel leuke les, waarbij ik zeer goede reacties hoorde en zag! De leerlingen leefden zich volledig in, wat ook wel tot grappige situaties kon leiden!

Florian vond het niet gemakkelijk om te raden dat hij een filmster was!
 
Yara had vrij snel door dat ze een blinde persoon was!
 
Ten slotte speelden we nog enkele kringspelletjes. Ons muzisch thema van deze week was 'Stoelen'. Op dinsdag dansten we al met stoelen, vandaag deden we kennismakingsspelletjes met stoelen. Zo kwam o.a. Woesh aan bod! De leerlingen vonden het heel leuk, vooral Florian amuseerde zich met de 'Grovelicious'! We speelden ook telefoontje, cactus en bloem, prinses/heks/kikker en 'ik zit in 't groen en ik hou van ...' Door deze spelletjes probeerden we onszelf volledig in te leven. De leerlingen moeten ook leren om zich uit te drukken voor een groep en daarbij hun volledig stem/lichaam te gebruiken. Voor sommigen was het even wennen, maar uiteindelijk deed iedereen dit prima!
 
WOESH! Pas op, Femke! Laat hem niet vallen!
 
Fien bleek een echte Woesh-koningin!
 
Oei, Kevin! Te laat, je hebt geen stoel meer!
 
Komaan Jolien, haast je!
 
Vlug, vlug, vlug!



Wij hebben ons alvast geamuseerd! Prettig weekend en tot maandag!

10 opmerkingen:

  1. Het waren echt hele leuke spelletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja , Tuurlijk de Woesh Spel was super leuk!! Ik hoop dat er nog zoveel leuke spelletjes zal zijn! :p

      Verwijderen
  2. hoi,

    Ik vond het echt super leuke opdrachten!:)

    groetjes Fien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond dat het een leuk spel was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aicha vandermeersch17 september 2012 om 07:35

    Hallo,
    Ik vond het ook superleuk!
    Het was super!

    groetjes Aïcha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het waren echt heel leuke spelletjes
    hopelijk doen we dat nog eens
    groetjes Florian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond dat ook zeer leuke spelletjes.
    En ik hoop dat we dat nog eens zulen doen.
    groetjes Britt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik vond "Woesh" een super leuk spelletje. Ik hoop dat er nog meer van die spelletjes komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vond het ook heel erg leuk ! Ik hoop dat we nog heeeeeeeeeel vaak zulke spelletjes zullen doen :D .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. IK vond het echt leuk. doen we het elke vrijdag?

    BeantwoordenVerwijderen