dinsdag 11 september 2012

Go go go! De tweede week school is daar!

Ja hoor, we zijn alweer de tweede week van het schooljaar. In de afgelopen twee dagen deden we al heel wat fijne dingen.

Tijdens de lessen Frans maakten we kennis met een nieuwe 'frikandel spéciale'. Voor meer uitleg, zie de leerlingen van de zesde klas! Om het nieuwe werkwoorden 'venir' te oefenen, maakten we gebruik van dobbelstenen. Het is een leuke manier om deze eens te herhalen. Kan je gerust ook thuis doen! de leerlingen vonden het alvast fijn.

 
 


In de muzische les op dinsdag gingen we eens niet aan het knutselen. Neen, deze keer kwam bewegingsexpressie aan bod. Op de tonen van juffrouws lievelingsmuziek mochten de leerlingen voor één keer hun stoel gebruiken om te dansen. Ze moesten bewegingen ONDER de stoel, MET de stoel, OP de stoel en NAAST de stoel verzinnen. Eerst deden ze dit alleen, daarna per twee en ten slotte per vier. Eerlijk? Ik stond echt verbaasd van het vele danstalent in de klas! Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

OP de stoelen ...
 
ONDER de stoelen ...
 
NAAST de stoelen ...
 
Fien toont haar kunsten! Magnifiek!
 
Groepswerk vraagt afspraken maken ... Dit lukte zeer goed!
 
En nu oefenen op het gelijktijdig dansen.
 
Waaauw! Dat ziet er al goed uit!
 
Oei! Waar is Jolien gebleven?! :)
 
Ik ben trots op de zesdeklassers! Goed gedaan!
 
 
juf Drieke


13 opmerkingen:

  1. hoi,

    Ik vond het een super leuke les!

    groetjes fien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat te horen, Fien! Ik vond het alvast heel leuk om jullie zo enthousiast te zien!

      Verwijderen
    2. Fien je hebt gelijk.
      Het was een leuke les!

      Verwijderen
  2. Hey, Jolien zoek je iets ??:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat Jolien niets aan het zoeken was,
      maar dat ze iets aan het uitbroberen was.

      grt jonas

      Verwijderen
    2. aicha vandermeersch13 september 2012 om 09:02

      Hallo,
      Hier met Aïcha.
      Ik vond het ook een super leuke les!
      Groetjes Aïcha.

      Verwijderen
  3. Dat was een leuke les.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De dansles vond ik een van de leukste lessen in de hele wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. karimkhan labazanov18 september 2012 om 07:35

      Jaaaaaa,dat stoelendans was shiek ééé Nathan ik vond ook dat woesh leuk



      groetjes karim ;)

      Verwijderen
  5. Quinten Milleville11 september 2012 om 12:14

    Ik vond het een leuke les,ik verlang al achter de volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo ,
    Ik vond dat een heele leuke les ! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze les vondt ik superleuk, ik wil dat wel nog eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi ,
    alle lessen waren tot nu toe leuk met juf Drieke !!
    Het is ook een hele leuke klas !!
    Tot morgen ,
    Groetjes Tamira

    BeantwoordenVerwijderen